Sayfalar

15 Ağustos 2011 Pazartesi

The Smurfs


Yönetmen: Raja Gosnell

Senaryo:Peyo, J.David Stem,David N. Weiss

Tür:Animasyon,Komedi.

Yapım Yılı:2011

Süre: 1 Saat 45 Dk.

IMDB Puanı:4.5

Benim Puanım: 6.0
Nasıl başlıyacağımı bilemediğim bir yazı olucak.Çocukluğuma inmemi sağlayan Şirinler yıllar sonra sinemaya aktarılıyor ve 2011 yılına uygun bir şekilde NY Central Park'ta geçen hikayeleri anlatılıyor.3 boyutlu ve normal versiyonları olarak Türkiyeye gelen filmi ben normal izledim ama tabi hepsi türkçe dublajdı çocuklar için olduğu için normal karşıladım fakat bir süre sonra orjinal dilini izleyeceğim.
Filme bir bakıcak olursam.Şirinler köylerinde herzamanki gibi mutlu mesut yaşamaktalar,hazırlıklarını sürdürmekteler.Her şirini bir kez görüyoruz mutlaka,Şakacı,Sakar,Şirine,Uykucu,Sinirli,Bilgili,Cesur vs.Köyde yapılacak şenlikler için provalar sürerken Sakar Şirin garibim o da katılmak istiyor fakat izin verilmiyor ona ona yapmaması gerekenler ve yapması gereken işler söyleniyor.Ama tabi garibim dışlandığından dolayı;''Sakar sen mantarları toplama orası tehlikeli.'' denmesine rağmen o bunu dinlemiyor ve mantarları toplamak için yol alıyor. Bu arada Şirin Baba evinde belli iksirlerle uğraşıyor ve geleceği görüyor o gelecekte Sakar şirin yüzünden başlarına bir çok şeyin geleceğini görüyor.Sakar şirine bakınırken bu arada Sakar şirin çoktan Gargamelin görüş mesafesine giriyor ve kaçmaya çalışırken köyün yerini Gargamel'e göstermiş oluyor. Böylece Gargamel oraya geliyor ve köyü gene dağıtıyor Azman ile beraber,böyle olunca Sakar şirin ne tarafa giderse (ki yanlış tarafa gidiyor.) onu kurtarmak için oraya gidiyorlar ve bir geçite geliyorlar. Oradan Gargamel'e yakalanmamak için geçiyorlar ve maceramızın dozajı burada artıyor. NY Central PARK civarlarına geliyorlar ve orada herkesin How I Met Your Mother adlı diziden bildiği Neil Patrick Harris ile tanışıyorlar.Filmde de kendi ismiyle oynuyor Patrick adlı bir karakteri canlandırmakta. Oyunculuğunu beğendim diyemiyeceğim dublaj izlediğim için adam gibi bir yorum yapamam o yüzden en iyisi ne iyi ne kötü bir şey dememek.Patrick bir kozmetik firmasında terfi etmekle etmemek arasında savaşan bir adamdır ve eşi hamiledir,yakında baba olucaktır ve bunun ayrı bir baskısı vardır üzerinde.Bir de üzerine düşman mı dostmu olduklarını bilemedikleri özünde çok şeker ve her kelimenin başına şirin kelimesini ekleyen mavi cücelerle tanışır evine gelen bir kutuda.Başta birbirlerine saldırsalar da sonra birbirlerine ne amaçla burada olduklarını anlatıp konuyu kavrayınca Patrick ve ailesi onlara bakar ve amaçları için onlara yardımcı olmaya çalışır.
Bu arada Gargamel de bir şekildeşirinleri takip etmiş ve NY'a gelmiştir. Azman'ın ağzından Şirinenin saç kılı çıkar ve Gargamel bununla şirin özü oluşturup NY gibi bir yerde bile büyü yapıcak yer bulur.Bu arada Şirin baba oradan nasıl kaçacaklarını bulmaya çalışırken olaylar daha da karışır.

Filmi kendi açımdan yorumlayacak olursam,ben beğendim,beğenmeme gibi bir durumum olucağını sanmıyorum bir kere animasyon olduğu için çok eleştirilicek bir film olduğunu düşünmüyorum.Dublaj izledim ve yaklaşık 100 çocukla izledim çok eğlenceliydi korkanlar bağıranlar gülenler heyecandan ayaklananlar baya hareketli ir sinema salonundaydım.Dublajı çok güzel yapmışım şirinlerin sesleri çok yerindeydi ve espriler kelime oyunları çok iyiydi.Yukardaki resimde gördüğünüz kareler benim en çok keyif aldığım karelerdi. Şirinlerin çizimine gelince bir tipsiz olsalarda özünde domuz burunlu mavi canlılardı kendileri gene de beğendim. Diyecek pek bir şey yok çocukluğunuzu hatırlamak isterseniz izlemeden geçmeyin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder